مانیتور

مانیتورهای گیمینگ

آخرین مرحله آماده سازی یک سیستم کامپیوتری مناسب، خرید مانیتور با کیفیت است. در انتخاب یک مانیتور خوب و با کیفیت نکاتی مثل رزولوشن، کارت گرافیک، تکنولوژی صفحه نمایش و پورت های اتصال مانیتور جزو عواملی هستند که باید به آنها دقت شود. بدیهی است هر کامپیوتر، دستگاه DVR  و حتی کنسول‌های بازی به یک مانیتور مناسب نیاز دارند، با این حال تنوع مانیتورهای موجود در بازار ایران به حدی بالا است که پیدا کردن بهترین مانیتور کار آسانی نیست. ما به شما مانیتور سامسونگ 34 اینچ مدل Odyssey G5 C34G55T را پیشنهاد میکنیم.

مانیتور 34 اینچ مدل Odyssey G5 C34G55T سال 2020 نوسط شرکت سامسونگ به بازار عرضه شد.

وزن این مانیتور بدون پایه، 5.2 کیلوگرم است و دارای قابلیت تنظیم ارنفاع و چرخش عمودی و افقی میباشد که با صفحه نمایش 34 اینچی ورزولوشن 1440 × 3440 و قابلیت نمایش 16777216 رنگ و پوشش صفحه ی نمایش مات که ضد بازناب نور میباشد و زاویه ی دید افقی و عمودی 178 درجه انتخاب بسیار مناسبی است. رزولوشن مناسب برای مانیتور شامل کارت گرافیکی خوب که بتواند خروجی را با رزولوشن بالا تولید کند، یک واسط و یا کابل رابط مناسب برای اتصال کارت‌گرافیک به نمایشگر و یک مانیتور با رزولوشن بالا خواهند بود. در واقع، تصاویر تنها در صورتی با رزولوشن بالا نمایش داده می شوند که همه این عوامل وجود داشته باشند و تکمیل شده باشند که با نوجه به این عوامل مانیتور سامسونگ 34 اینچ مدل Odyssey G5 C34G55T از رزولوشن بالایی برخوردار است.

همچنین این مانیتور به قابلیتهای دیگری نیز مچهز میباشد.

– فناوری AMD FreeSync

– تنظیم غلظت رنگ مشکی

– فناوری حذف پرش تصویر

– فناوری کاهش انرژی مصرفی Eco Saving Plus

– نور آبی کم برای محافظت از چشمان (کی از مهم ترین موضوعاتی که هنگام خرید صفحه نمایش ها توجه ویژه ای به آنها می شود، تکنولوژی استفاده شده در صفحه نمایش ها هستند. به طور کلی عواملی که از آسیب رساندن به چشم ما جلوگیری می کند، در انتخاب این محصولات بسیار موثر است. برای مثال شاید تا به حال این موضوع را شنیده باشید که برخی مانیتور ها هنگام نمایش تصاویر یک نورLED از خودشان منتشر میکنند که باعث آسیب دیدن چشم ما می شود به همین دلیل پیشنهاد ما به شما تهیه مانیتوری است که یک فیلتر LOW BLUELIGHT در آن تعبیه شده باشد. این فیلتر تعبیه شده در مانیتور می تواند از آسیب رساندن به چشم ما کاملا جلوگیری کند)

– حالت Low Input Lag برای کاهش تاخیر ورودی (همانطور که از اسمش پیداست مربوط به بخش ورودی است اگر دقت کرده باشید زمانی که درحال انجام بازی هستید یا به صورت کلی درحال وب گردی هستید، مقداری تاخیر در زمان کلیک موس تا شلیک تفنگ در بازی یا اسکرول موس و پایین آمدن صفحه در مانیتور است که درحالت کلی زمان ورود سیگنال به کارت گرافیک، پردازش آن و در نهایت نمایش آن در مانیتور می‌باشد که به آن Input Lag می‌گویند)

– بهینه‌سازی نرخ نوسازی

– بهینه‌سازی نسبت تصویر

– تصویر کنار تصویر(قابلیت مشاهده دو نصویر به شکل همزمان)

– قابلیت Off Timer پلاس برای زمان بندی خاموش شدن خودکار دستگاه

– رابط کاربری Super Arena Gaming با قابلیت دسترسی آسان و تغییر سریع تنظیمات در هنگام گیمینگ

این مانیتور با دارا بودن 1 درگاه HDMI و 1 درگاهHDMI  و دارا بودن خروجی صدای دیجیتال و همچنین

خروجی هدفون انتخابی بسیار مناسب برای افرادی است که تمایل به انجام بازی های کامپیوتری با صدای بلند دارند.

مصرف برق در حالت آماده به کار این مانیتور 5 وات است و گرمای تولیدی این مانیتور بسیار کم و 10 تا 40 درجه سانتی گراد است که برای مواقعی که لازم است مانیتور به مدن طولانی روشن باشد، بسیار مناسب و کارآمد است.

محصولات شرکت سامسونگ با نام تجاری Odyssey عرضه می‌شوند؛ از جمله آنها، می‌توان به مانیتورهای  Odyssey G5 اشاره کرد. حال اگر به دنبال یک مانیتور بزرگ و خاص هستید، از شما دعوت می‌کنیم تا با C34G55T آشنا شوید. بزرگ، زیبا و مناسب برای خوره‌های بازی.

شرکت سامسونگ بزرگ‌ترین تولید کننده پنل های منحنی مورد استفاده در مانیتورها است. این شرکت به تازگی یک مانیتور گیمینگ جدید، از خانواده Odyssey G5 را با نام C34G55T معرفی کرده است. این مانیتور در ابعاد 34 اینچ، از پنل منحنی (Curved) با شدت انحنای 1000R بهره می‌برد.

C34G55T دارای نسبت تصویر 21:9 است؛ نسبتی خاص که توسعه دهندگان بازی، محصولات خود را با آن سازگار کرده‌اند. C34G55T از یک پنل VA، با پشتیبانی از رزولوشن 1440×3440 پیکسل بهره برده و فرکانس به‌روزرسانی آن، برابر با 165 هرتز است. این نرخ به‌روزرسانی، برای یک مانیتور گیمینگ با این رزولوشن و ابعاد بسیار مناسب است. C34G55T از فناوری AMD FreeSync Premium پشتیبانی کرده و زمان پاسخ به فرکانس آن، تنها 1 میلی ثانیه است.

زمان پاسخ به فرکانس این مانیتور، در حالت MPRT (Motion Picture Response Time) اندازه گیری شده است. عضو جدید خانواده Odyssey G5 دارای شدت نور 250 نیت است؛ سامسونگ اعلام کرده است که این مانیتور از HDR 10 پشتیبانی کرده اما با توجه به شدت نور آن، بعید است که تصاویری درخور نمایشگرهای تخصصی HDR را شاهد باشیم. شدت کنتراست 3000 به یک، درگاه HDMI، درگاه DisplayPort، جک‌های 3.5 میلی متری صدا، سیستم جلوگیری از سو سو زدن تصاویر و حذف نورهای آبی مزاحم از جمله دیگر ویژگی‌های مانیتور گیمینگ سامسونگ C34G55T به شمار می‌روند.

مشخصات فنی سامسونگ 34 اینچ مدل Odyssey G5 C34G55T

SAMSUNG ODYSSEY G5 LC34G55T UWQHD

مشخصات فیزیکی

وزن بدون پایه      5.2 کیلوگرم

وزن با پایه           5.6 کیلوگرم

قابلیت چرخش عمودی

صفحه‌نمایش

اندازه صفحه‌نمایش 34 اینچ

نوع پنل  VA

نوردهی پس‌زمینه   W-LED

سازنده پنل          Samsung

عمق بیت پنل       8 بیت

تعداد رنگ           16777216 رنگ

رزولوشن پنل        1440 × 3440

نسبت تصویر         2.389:1

حداکثر روشنایی    250 نیت

کنتراست استاتیک  2500:1

زاویه دید افقی       178 درجه

زاویه دید عمودی   178 درجه

نرخ بازسازی تصویر 48 تا 165 هرتز

حداقل زمان پاسخ‌گویی        6 میلی‌ثانیه

پوشش صفحه‌نمایش           ضد بازتاب نور – مات

سایر قابلیت‌ها     

– فناوری AMD FreeSync

– تنظیم غلظت رنگ مشکی

– فناوری حذف پرش تصویر

– فناوری کاهش انرژی مصرفی Eco Saving Plus

– نور آبی کم برای محافظت از چشمان

– حالت Low Input Lag برای کاهش تاخیر ورودی

– بهینه‌سازی نرخ نوسازی

– بهینه‌سازی نسبت تصویر

– تصویر کنار تصویر

– قابلیت Off Timer پلاس برای زمان بندی خاموش شدن خودکار دستگاه

– رابط کاربری Super Arena Gaming با قابلیت دسترسی آسان و تغییر سریع تنظیمات در هنگام گیمینگ

صفحه نمایش

تاخیر ورودی         4 میلی‌ثانیه

درگاه‌های ارتباطی

تعداد درگاه HDMI          1 درگاه HDMI 2.0

درگاه DisplayPort          1 درگاه DisplayPort 1.4

خروجی هدفون

سایر

مصرف برق در حالت آماده به کار         0.5 وات

حداکثر توان مصرفی            50 وات

دمای کاری           10 تا 40 درجه سانتی‌‌گراد

قابلیت اتصال به دیوار

اقلام همراه           کابل دیسپلی‌پورت

سال       2020

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *